بازاریابی موبایل یکی از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ است. هدف از موبایل مارکتینگ دستیابی به مخاطبان هدف در تلفنهای هوشمند، تبلتها هست که از طریق وب سایت، ایمیل، SMS و MMS، اپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی و غیره انجام میشود.
امروزه با پیشرفتهتر شدن سیستم عاملهای تلفن همراه و ظهور تلفنهای همراه هوشمند یا اسمارت فونها که برخلاف موبایلها، سیستم عامل دارند، باعث شده حوزههای موبایل مارکتینگ گستردهتر از گذشته شود.
اهمیت بازاریابی تلفن همراه
به ازای هر تلویزیون، سه دستگاه موبایل در جهان وجود دارد. بنابراین شانس اینکه مشتریان بالقوه، تبلیغات موبایلی کسب و کار شما را توسط گوشی تلفن همراه خود ببینند از سایر شکلهای تبلیغات بیشتر است. بنابراین بازاریابی موبایلی یکی از ابزارهای موثر برای انجام دیجیتال مارکتینگ هست.
همچنین استفاده از سایر شیوههای بازاریابی در کنار بازاریابی تلفن همراه، امکان موفقیت این نوع اقدامات بازاریابی را افزایش میدهد. به عنوان مثال، کمپینهای بازاریابی چریکی، با کمک موبایل مارکتینگ، به راحتی از طریق شبکههای اجتماعی، وایرال یا ویروسی میشوند که این امر میزان موفقیت این کمپینها به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.
انواع و اشکال تبلیغات موبایلی چیست؟
- تبلیغات پیامکی SMS و MMS
- تبلیغات جستجوی تلفن همراه (تبلیغات کلیکی)
- بازاریابی ایمیلی از طریق موبایل
- وبسایتهای موبایل فرندلی یا سازگار با موبایل
- تبلیغات درون برنامهای (اپلیکیشن)
- تبلیغات مبتنی بر محل
- تبلیغات درون بازیهای تلفن همراه
- تبلیغات بنری
- تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
در ادامه در رابطه با بازاریابی موبایلی بیش تر صحبت خواهیم کرد.
منبع مقاله: https://bit.ly/2w7GzPA
:: موضوعات مرتبط:
دیجیتال مارکتینگ ,
مارکتینگ ,
,
:: برچسبها:
دیجیتال مارکتینگ, بازاریابی موبایلی, بازاریابی تلفن همراه, بازاریابی دیجیتال ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0